سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثانیه ها...

سالها ثانیه ها را بشمارم ، بر سر عهدی که با تو دارم...

آینده سازان

چند وقت پیش خبری درباره کشته شدن سه کودک در برنامه خاله شادونه به علت ازدحام زیاد در سالن اجرا شنیدم

چقدرتاسف آور و چقدر دردناک...

ولی

چرا قربانی شدن کودکان ایرانی توسط محصولات و تولیدات فرهنگی اصلا به چشم کسی نمی آید...!

چرا کودکان ونوجوانان قربانی برنامه های تفریحی و آموزشی کودکانه می شوند؟ و آیا قربانی شدن فقط وقتی معنا پیدا می کند که کودکی زیر دست و پای جمعیت دیگر نفسش بالا نیاید؟

بخش زیادی از زمان کودکان کشورمان یا جلوی برنامه های تلویزیونی می گذرد و یا پای CDهای انیمیشن. خیلی از خانواده ها بدشان نمی آید از جعبه جادو بعنوان صدا خفه کن استفاده کنند و کودکشان را جلوی آن بکارند و خود به کارهای روزمره برسند.

آن هم چه انیمیشن ها و برنامه هایی ، که همه معرف رفتار و فرهنگ غلط غربی است...

گناه کودک چندساله چیست که نادانسته با طناب ما به چاه می رود؟

گاهی اوقات اشک انسان در می آید با این موزیک و رقص و آواز چه برنامه ای را به خورد بچه های ما میدهند، کی می شود بگویی به کودک، که تلوزیون را خاموش کن یا شبکه ای دیگر را بزن...

چند درصد انیمیشن های رسانه ملی ما تولید داخل است و فرهنگ آن با فرهنگ ما همخوانی دارد؟ جدای از آن، عموها و خاله هایی که در شبکه های تلویزیونی با بچه های ما نسبت فامیلی پیدا می کنند اگر بخواهند ساز و آواز و جیغ و هورا کشیدن را از برنامه شان حذف کنند چه چیز دیگری برای ارائه خواهند داشت؟

چرا کودکان ما دچار دوگانگی شخصیت می شوند؟ چرا باید برادر زاده من دچار تناقض شود که شما می گویید رقص حرام است ،پس چرا در برنامه فتیله دارند دارند می رقصند! چرا خواهر زاده من باید دچار تناقض شود که شما می گویید با صدای نازک حرف زدن با نامحرم اشکال دارد ولی خاله شادونه اینقدر نازک حرف میزند مگر مردان او را از تلوزیون نمی بینند؟!

در جواب شان چه بگویم؟؟؟

آیا تا بحال در حرکات مرد عنکبوتی دقت کرده ایم ؟! در معنی اسم و محتوای بتمن چطور؟

چه بر سر فرهنگ ما آمده! چرا با دست خود آینده فرزندانمان را کم کم از بین می بریم؟!

البته اوضاع مهدکودک ها هم همین است. به غیر از مهد کودک هایی که رسما رقصیدن را در برنامه روزانه خود قرار داده اند، الباقی نیز دید بدی نسبت به حرکات موزون ندارند

چه کسی حواسش به میلیونها کودک ایرانی‌ست که هر روز دارند مورد هجوم گلوله های ضد فرهنگی قرار می گیرند و روح و روانشان از پای در می آید؟

همین ها هستند که آینده را باید بسازند و سرنوشت کشور را رقم بزنند

آیا با این تفکر؟؟!!!

کودکان ما امروز مورد هجوم قرار گرفته اند و یکی یکی دارند به پای محصولات فرهنگی حوزه کودک و نوجوان تلف می شوند و کک کسی هم نمی گزد!

"برگرفته از خبرگزاری رجانیوز و چند خطی از این حقیر"


[ دوشنبه 91/6/6 ] [ 11:44 عصر ] [ ثانیه ها ] [ نظر ]