سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثانیه ها...

سالها ثانیه ها را بشمارم ، بر سر عهدی که با تو دارم...

باید شاخص های اسلامی و انقلابی را در کنار کارایی افراد قرار دهیم

اظهارات مهم علامه مصباح یزدی: باید شاخص های اسلامی و انقلابی را در کنار کارایی افراد قرار دهیم

تاریخ  :  1391/10/24
 باید با گروه هایی که بدنبال منافع شخصی اند، مقابله کرد / مسائلی درباره برخی اشخاص می دانم که به هیچ وجه نخواهم گفت / کسی که صدها تخلف در پرونده دارد، چگونه به شعارهای انقلابی اش می توان اعتماد کرد / وحدت موضوعیت ندارد و الا علی (ع) با خلفاء وحدت می کرد / هر ورشکسته و خائنی برای فریب ما سخن از وحدت می زند / وحدت بدون حجت ، از شعارهای شیطانی است / وقتی که فرد طالب وحدت خائن است و اگر بتواند در مقابل ولایت می ایستد، وحدت معنایی ندارد

به گزارش پایگاه رسمی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، در ماه های منتهی به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، رفت و آمد گروه ها و جریانات سیاسی به بیوت و دفاتر علما و مراجع رونق زیادی گرفته است. از دیدارهای خصوصی و نیمه خصوصی گرفته تا دیدارهای پرسرو صدا و همراه با رپرتاژهای خبری، در این میان نیز برخی گروه ها با اهدافی سازنده و خیرخواهانه با علما و مراجع دیدار می کنند.

علامه مصباح یزدی دردیدار با جمعیت ایثارگران، بوجود آمدن گروههای مخلص ، متدین و علاقمند به اسلام را یکی از برکات مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و به روشن سازی سیاست های کشور بعد از انقلاب پرداخت و از راه کارهای ممکن برای برون رفت از فتنه های در راه و انتخاب فرد اصلح در انتخابات آتی سخن گفت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این دیدار اظهار داشت: تشریف فرمائی شما عزیزان و سروران به این موسسه که خانه شما است را خوش آمد عرض می کنم.

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 91/10/28 ] [ 11:27 عصر ] [ ثانیه ها ] [ نظر ]


تقابل سایت هاشمی رفسنجانی با سخنان رهبر انقلاب

اصرار سایت هاشمی بر ادامه یک اشتباه:
دو روز پیش، در تاریخ 19 دی ، رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، به مناسبت قیام مردم قم سخنانی ایراد و وظایف انتخاباتی مردم، مسئولان و رسانه‌ها را تبیین و نسبت به نقشه‌های دشمن هشدار دادند. یکی از مهم ترین اشارات ِ ایشان ، نفیِ یک کد تبلیغاتی با ترویجِ اصطلاحِ « انتخاباتِ آزاد »است. اما از فردای همان روز، (20/10/1391 ) پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی مطلبی را تیتر یکم خود قرار داده است که در تعارضِ کامل با دستورِ صریحِ رهبری می باشد.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از 598، دو روز پیش، در تاریخ 19 دی ، رهبر انقلاب اسلامی در جمع هزاران نفر از مردم قم، به مناسبت قیام مردم قم سخنانی ایراد و وظایف انتخاباتی مردم، مسئولان و رسانه‌ها را تبیین و نسبت به نقشه‌های دشمن هشدار دادند.

یکی از مهم ترین و صریح ترین اشارات ِ ایشان ، نفیِ یک کد تبلیغاتی نوظهور بود که با ترویجِ اصطلاحِ « انتخاباتِ آزاد »، سعی در پی ریزی و پیگیری جریاناتی خاص و ایجاد ضرباهنگ های عملیاتی در همین رابطه دارد.

پاراگراف زیر در همین تاریخ در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری درج و تا کنون نیز تیتر یکم آن است :

ایشان با انتقاد از برخی افراد که به طور مکرر می گویند « انتخابات باید آزاد برگزار شود » افزودند: معلوم است که انتخابات باید آزاد باشد، مگر بیش از سی انتخابات سه دهه اخیر آزاد نبوده است؟ در کدام کشور انتخابات از ایران آزادتر است؟ مراقب باشید این حرفهای شما مردم را از انتخابات مأیوس نکند. ... پازل دشمن را کامل نکنید.

همان طور که دیده می شود رهبر معظم ِ انقلاب با تشخیصِ برخی جریانات که مسایلی خاص را در خصوصِ انتخابات دنبال می کنند ، کدِ تبلیغی –  ترویجیِ « انتخاباتِ آزاد » را متعلق به طیف و اردوگاهی دانسته اند که اقداماتشان مردم را از انتخابات مآیوس می کند.

این تاکید مهم و مشخصِ ایشان، حجت را بر همگان روشن کرد که می بایست از تاکید بر اصطلاحِ نوظهور و مایوس کننده ی « انتخاباتِ آزاد » پرهیز کنند چرا که این کدِ مخرب، این شائبه را ایجاد می کند که انتخاباتِ ایران از گذشته تا کنون «آزاد» نبوده است، (حال یا به لحاظ ساختاری و یا به لحاظِ اجرایی). 

این دستورِ رهبر انقلاب، بسامد خبری وسیعی در سطح کشور داشت. به گونه ای که عمومِ پایگاه های خبری ، خطر استفاده از کلیدواژه ی «انتخابات آزاد» را بازنشر و اطلاع رسانی کردند.

اما از فردای همان روز، (20/10/1391 – چهارشنبه دیروز) پایگاه اطلاعرسانی آقای هاشمی رفسنجانی مطلبی را تیتر یکم خود قرار داده است که در تعارضِ کامل با دستورِ صریحِ رهبری می باشد.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بازنشرِ سخنرانی او در دیدار با فرهنگیان سراسر کشور نوشت:

آیت‌الله [هاشمی رفسنجانی] راه مقابله را به خوبی نشان می‌دهد. 

راه‌حلی از جنس اصول و اصلاح امور. آنجا که مناقشه راهبرد انحراف می‌شود. اختلاف افکنی روش گفتمان تفرقه می‌شود. راه مقابله وحدت است. «وحدت ملی». راه وحدت ملی هم روشن است. انتخابات رقابتی، «آزاد» و قانونی. "انتخابات مردم‌پسند". نتیجه‌اش هرچه باشد مهم نیست. مردم‌پسند باشد، وحدت‌آفرین می‌شود. آیت‌الله از همه می‌خواهند. از مردم عادی تا سران نظام. می‌خواهند هموار کنند مسیر « انتخابات آزاد » و رقابتی را. تا ناهموار کنند مسیر انحراف را .


پرسش اینجاست که چرا به فاصله ی کمتر از 24 ساعت، این پایگاه اطلاع رسانی اقدام به حرکتی مخالف و معارض با بیانات رهبری می نماید؟ 

تحلیل:

پاسخِ این پرسش ، روندنمای ساده ای دارد که در پایین رسم شده است و با این پرسش آغاز می شود:

آیا واکنشِ سریع و چندساعته ی پایگاهِ اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی به هشدار رهبری ، و تاکید مجدد بر کدِ « انتخابات آزاد» با اطلاع آقای هاشمی رفسنجانی انجام شده است یا نه؟ (روندنما را دنبال کنید):
 

حال با توجه به این که حالت شماره 4 - که تقریبا محال است رخ داده باشد - ، در تحلیل تاکید رهبر انقلاب بر خطراتِ ترویجِ کد خطرناکِ « انتخابات آزاد » می توان گفت تبلیغِ این دو واژه ی نوظهور، می تواند طلیعه های جریانی باشد که با استراتژی های زیر به تکمیل پازل دشمن کمک می کند:

1- ایجادِ یأسِ در مردم مبنی بر این که انتخابات های ایران تا کنون به لحاظ ساختاری و یا اجرایی «آزاد» برگزار نشده است.

2- ترویج این تفکر که : اگر انتخابات 1392 نیز به شیوه های 30 سال گذشته برگزار شود، آزادانه نیست. 

3- کلی گویی و ابهام آمیز بودنِ اصطلاحِ « انتخابات آزاد» جا را برای جرزنی و اعتراضاتِ بعدی و مطالباتِ غیرقانونیِ جدید باز میگذارد.

راهکار:

آقای هاشمی و یا سایت ایشان اگر همچنان اصرار دارند بر خلاف دستور راهبری نظام، بر این اصطلاحِ تفرقه افکن اصرار ورزند. بهتر است شاخصه های این اصطلاح گنگ و نوظهور را نیز بیان کنند تا مشخص شود چه میزان با قوانین جمهوری اسلامی انطباق یا تعارض دارد ؟

و پس از آن تعارضاتِ این خواسته ی خود را با قوانین کشوری برطرف نمایند و انطباق ها را نگه دارند. 

پس از آن که تعاریف و شاخصه هاشان کاملا منطبق با قوانین کشوری گردید، اعلام نمایند که در این صورت چرا باید بر اصطلاحی که بنا به تشخیص و دستور رهبری نظام ، شائبه افکن و لذا تفرقه افکن است اصرار ورزید؟

پرسش پایانی : 

آقای هاشمی و یا سایت ایشان، با یک بله یا خیر ، به یک سئوال بسیار صریح و شفاف جواب گویند:

آیا انتخاباتی که از آغاز انقلاب تا کنون برگزار شده است : آزاد بوده است یا خیر ؟

اگر بله. پس چرا دست از خلقِ اصطلاحات نوظهور و شائبه ساز برنمی دارید؟
.....................

[ دوشنبه 91/10/25 ] [ 2:24 عصر ] [ ثانیه ها ] [ نظر ]


برای خودم 2

[ پنج شنبه 91/10/14 ] [ 7:41 عصر ] [ ثانیه ها ] [ نظر ]